на русский

כיתוב על מצבה זוגית: האם ניתן לחדש וכמה עולה כיתוב על מצבה זוגית?

אנו מספקים שירותי חידוש שיפוץ וגינון מצבות במרחב בתי העלמין של גוש דן

(השירות ניתן על בסיס חודשי או חד פעמי)

לפרטים חייגו:
03-381-8956

או השאירו פרטים:

כיתוב על מצבה זוגית הוא שירות נפוץ היום בבתי העלמין. לרוב מדובר על מצבות מאוד מיושנות של הדורות הותיקים שהגיעו לארץ מכל העולם במגוון העליות שידעה מדינתנו. בעבר, כמו גם היום, היה נפוץ להבטיח חלקות קבר זוגיות לבני הזוג. אנו יכולים לראות כמעט בכל בית עלמין עשרות אלפי מצבות זוגיות. חלקן מחוברת לגמרי וחלקן בחלקות צמודות אך נפרדות במבנה שלהן. כיוון שמדובר לרוב על מצבות ישנות, כיתוב על מצבה זוגית הפך להיות שירות מאוד מבוקש בשנים האחרונות, ונראה שהדורות החדשים דואגים לטפח את קבר יקירהם, שחלקם, הלכו לבית עולמם לפני מספר רב של שנים.

האם ניתן לבצע כיתוב על מצבה זוגית מיושנת?

אחת השאלות הנפוצות במיוחד כאשר מדובר בקברים מוזנחים. יש 2 דרכים עיקריות שמתאימות לביצוע כיתוב על מצבה זוגית מיושנת או חידוש האותיות הקיימות.

  1. לבצע ליטוש וחידוש של האותיות בלבד. ניתן גם למרוח חומר מיוחד לשימור האותיות, צריך גם להבחין האם מדובר באותיות עופרת ועל כן לפעמים המחיר עלול להתייקר.
  2. לנקות ניקיון יסודי של המצבה, כולל הסרת האבנית באמצעות חומרים מיוחדים, ליטוש כוללני של מבנה המצבה, האבן והכרית. לאחר כל הפעולות הללו ניגשים לחידוש האותיות או לביצוע נקי של כיתוב על מצבה זוגית, אחרי שהסרנו את כל שכבת הלכלוך והאבנית.

כמה זמן לוקח התהליך במידה ומדובר על ניקיון וחידוש כל חלקת הקבר?

זה הרבה פעמים תלוי ברמת הסבך שיש בסביבת המצבה, לעיתים אנו נתקלים בקברים שקשה מאוד להתחיל לעבוד עליהן ולבצע כיתוב על מצבה זוגית. כיוון שהמצבה כולה עטופה בסבך קוצני. ולכן כל עוד לא מבצעים גיזום יסודי של הצמחייה הישנה שצמחה לה עם השנים, אין שום דרך להתחיל לעבוד על המצבה. לכן, במקרים כאלו אנו מבצעים גיזום סביב חלקת הקבר, ורק אז מתחילים לעבוד בצורה בטוחה על הניקיון וחידוש הכיתוב של המצבה.
כמו כן, ראוי לציין שישנם מקרים של אבן מאוד מאוד מוזנחת. יש מצבות שצברו עם השנים המון שכבות של לכלוך ובקטריות, לעיתים אף מדובר על מצבות שלא נגעו בהם למעלה מ-20 ואפילו 30 שנה! מדובר על כמות לא נתפסת של לכלוך ובקטריות על אבן המצבה. דבר שמקשה על תהליך הניקוי הראשוני ועלול לארוך שעות ארוכות.

אם מחשבים את הממוצע, אפשר להגיד שזה נע בין יום אחד ל-4 ימי עבודה. במקרים קיצוניים זה עלול לקחת גם מעט יותר. (לקריאה מורחבת על חידוש מצבות לחצו כאן)

כמה עולה כיתוב על מצבה זוגית?

כמה עולה כיתוב על מצבה זוגית זו שאלה שאנחנו נשאלים הרבה פעמים. בוודאי כמו שהזכרנו קודם, אין לכך תשובה אחת. הכל תלוי במצב של הקבר, בסביבה של המצבה, האם מדובר על תהליך מורכב יותר או פחות. זה משהו שהוא מאוד תלוי סיטואציה.

ובכל זאת, לפי הממוצע והניסיון, אנו יכולים להגיד שכיתוב על מצבה זוגית יכול להסתכם בכמה מאות שקלים בלבד. ובמקרים מורכבים יותר זה יכול להגיע לעלות של אלפי שקלים.

בר גינון מצבות מספקים הצעת מחיר מלאה רק לאחר בחינת חלקת הקבר. לפני כן אין דרך מדויקת למסור הצעת מחיר, בטח כשמדובר במצבות מוזנחות ממש.

האם ניתן לקבל פרטים נוספים על השירות?

במידה ואתם מעוניינים בשירות כיתוב על מצבה זוגית, אנו מזמינים אתכם לפנות לעזרי גולן יעיש כדי לקבל ייעוץ ראשוני בטלפון ללא התחייבות: 03-3818956
אנו מזמינים אתכם בנוסף לצפות בתמונות של מצבות כדי להתרשם מרמת העבודה והגימור שלנו. אנו כאן לשרותכם מכל הלב ובסבלנות גדולה.
 
לתמונות של מצבות: https://bar-ginun.co.il/images
להשארת פרטים ליצירת קשר: https://bar-ginun.co.il/contact
אודות בר גינון: https://bar-ginun.co.il/about
 
תודה שקראתם את המאמר שלנו בנושא כיתוב על מצבה זוגית.
מאחלים לכם רק בשורות טובות.

אנו מספקים שירותי חידוש שיפוץ וגינון מצבות במרחב בתי העלמין של גוש דן

(השירות ניתן על בסיס חודשי או חד פעמי)

לפרטים חייגו:
03-381-8956

או השאירו פרטים:

אם המידע הזה עזר לכם - שתפו אותו עם אחרים:

שירות מיוחד לפני אזכרה

אנו מספקים שירות חד-פעמי וללא התחייבות הכולל:

חידוש המצבה

ניקוי יסודי סביב חלקת המצבה

חידוש הצמחייה

אפשרות תיאום עם חזן

הצללה, כיסאות והגברה

ושירותים נוספים לבקשת הלקוח/ה